Un prototip de avion de pasageri complet electric a decolat pentru prima dată ieri într-un zbor de testare care marchează o piatră de hotar semnificativă pentru aviația fără poluare cu carbon. Aeronava de navetă cu nouă pasageri numită Alice a decolat ieri la ora 7:10 de pe Aeroportul Internațional Grant County din statul Washington.
Alice se află în fruntea unei mari părți a grupului când vine vorba de aeronave complet electrice în curs de dezvoltare. Ar putea deveni „primul avion comercial complet nou, complet electric”, dacă Administrația Federală a Aviației îl certifică pentru a transporta pasageri, relatează The Seattle Times.
SUA încearcă să șteargă poluarea de încălzire a planetei pe care o produce în următoarele decenii, inclusiv emisiile din aviație. Avioanele electrice precum Alice ar putea curăța poluarea de pe rutele mai scurte între aeroporturile mici, regionale.
Producatorul lui Alice, compania Eviation, cu sediul în Washington, vizează zboruri de navetiști și de marfă între 150 și 250 de mile. Este ca și cum ai zbura de la New York la Boston sau de la Los Angeles la Las Vegas.
Zborul de testare de ieri a durat doar opt minute, aeronava atingând o altitudine de 3.500 de picioare. Scopul zborului a fost acela de a aduna date pentru a îmbunătăți designul avionului, care mai are mult de parcurs până să poată decola cu pasagerii la bord.
Alice va veni în cele din urmă în trei configurații: un avion de navetă cu nouă pasageri, un avion de lux cu șase pasageri și o versiune e-cargo. Dimensiunea limitată are de-a face cu capacitatea bateriei. Pentru ca avioanele mai mari să fie mai puțin poluante, administrația Biden caută combustibili durabili pentru aviație care ar putea fi fabricați cu porumb, alge sau chiar deșeuri municipale.
Una dintre cele mai mari piedici pentru industria aeronautică electrică în curs de dezvoltare este tehnologia bateriilor. Bateriile pot alimenta un avion cu energie regenerabilă în loc de combustibili pe bază de petrol folosiți astăzi. Dar bateriile sunt foarte grele, ceea ce poate cântări un avion și poate reduce eficiența acestuia. În plus, nu sunt încă capabili să mențină o încărcare suficientă pentru a alimenta zboruri mai lungi. Și există anumite probleme de siguranță cu bateriile litiu-ion care se pot încălzi necontrolat atunci când se defectează și chiar iau foc.
Luând în considerare toate acestea, Eviation se așteaptă la câțiva ani în plus pentru teste de zbor și certificare, relatează The Seattle Times. „Se pare că vom avea la dispoziție o tehnologie a bateriei destul de favorabilă în cinci ani”, a declarat directorul general al Eviation, Greg Davis, pentru Times. Așa că Alice s-ar putea să nu atingă cerul comercial până în 2027.
Articolul Un avion de pasageri complet electric și-a încheiat primul zbor de probă apare prima dată în Web News.