Mașinile și furgonetele fabricate după 2030 vor trebui, de asemenea, să reducă emisiile cu cel puțin 50% față de nivelurile din 2021.

Legislatorii Uniunii Europene au ajuns la un acord politic privind legislația care va interzice efectiv producția de mașini și autoutilitare noi cu motor cu combustie începând cu 2035.

Fiind unul dintre cele mai mari blocuri comerciale din lume și gazdă a unora dintre cei mai mari producători de automobile din lume, decizia UE va avea un impact uriaș asupra transportului global, împingând industria și mai ferm către un viitor complet electric. Legislația va trebui acum să fie aprobată oficial de Consiliul UE și Parlament, deși se așteaptă că vor fi făcute doar modificări minore.

Cerințele cheie sunt ca, până în 2030, mașinile noi să își reducă emisiile de C02 cu 55% și autoutilitarele noi cu 50% (în ambele cazuri aceste emisii sunt comparate cu nivelurile din 2021). Apoi, până în 2035, atât mașinile noi, cât și furgonetele trebuie să reducă emisiile de C02 cu 100%.

Acestea sunt țintele principale, dar există avertismente suplimentare. De exemplu, producătorii care produc mai puțin de 10.000 de mașini sau 22.000 de camionete anual nu vor trebui să atingă obiectivul intermediar pentru 2030 pentru reducerea emisiilor – doar obiectivul final pentru 2035. Aceasta este așa-numita „clauză Ferrari”, menită să protejeze micii producători auto care produc mai puține modele pe an decât producătorii mai mari.

Există, de asemenea, o propunere neobligatorie în acord de a permite fabricarea de vehicule „care funcționează exclusiv cu combustibili neutri în CO2” (cunoscute și sub denumirea de „combustibili electronici”) după 2035, dacă aceste vehicule nu intră „în afara domeniului de aplicare al standardelor flotei. .”

Unii critici au sugerat că această clauză este o lacună serioasă; alții că este doar o modalitate de a calma anumite facțiuni din Europa care nu va afecta obiectivul major al legislației de a elimina emisiile de la vehiculele UE. Aceștia din urmă subliniază că stipulația conform căreia aceste vehicule trebuie să se încadreze „în afara sferei de aplicare a standardelor flotei” sugerează că numai vehiculele speciale, cum ar fi ambulanțele și mașinile de pompieri, vor putea profita de această reducere.

Legislatorii UE au spus că formularea acestei propuneri va fi înăsprită înainte ca legislația să devină oficial lege, sperăm că ar aduce mai multă lumină asupra exact ce înseamnă aceasta.

Politicianul olandez de centru Jan Huitema, care a negociat în numele Parlamentului European în scrierea acordului, a lăudat acordul și a spus că va „crea claritate pentru industria auto și va stimula inovația și investițiile pentru producătorii de mașini”.

„Sunt mulțumit că am ajuns la un acord cu Consiliul privind o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030 și am sprijinit un obiectiv de reducere a emisiilor cu 100% în 2035. Acest lucru este crucial pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050 și pentru a face conducerea curată mai accesibilă pentru cetățenii noștri. ”, a declarat Huitema într-un comunicat de presă.

Legislația este prima parte principală a proiectului UE „Fit for 55” care a apărut în urma negocierilor. Acesta este un pachet de legi propuse menite să reducă emisiile UE cu 55% până în 2030, cu obiectivul final de a face UE neutră în carbon până în 2050. Alte părți ale pachetului vor aborda probleme precum utilizarea terenurilor, crearea de combustibili mai ecologici pentru aviație și transport maritim. și oferind noi finanțări pentru dezvoltarea tehnologiei energiei regenerabile.

Între timp, alte părți ale lumii lucrează și la propria interzicere a noilor motoare cu ardere. În prezent, Marea Britanie intenționează să interzică vânzarea acestor vehicule până în 2030, în timp ce California – a cincea cea mai mare economie a lumii în comparație cu statele naționale – vizează interzicerea noilor motoare cu combustie pentru 2035. Se crede că alte state americane ar putea urma exemplul Californiei. în anii următori.

Articolul UE aprobă interzicerea efectivă a mașinilor noi cu motor cu ardere internă din 2035 apare prima dată în Web News.