Twitter ar fi câștigat mai mulți bani în ultimele luni dacă Elon Musk nu ar fi fost în imagine. Cel puțin, asta spune compania în comunicatul său privind veniturile din T2 în această dimineață, citând Musk ca factor în rezultatele sale de venituri, care au scăzut de la an la an la 1,18 miliarde de dolari de la 1,19 miliarde de dolari.

Acesta nu este singurul motiv pentru care Twitter se confruntă cu probleme cu veniturile. Compania citează, de asemenea, problemele din industria publicitară – vezi performanța slabă a Snap ieri – și mediul economic general. Dar „incertitudinea legată de achiziția în așteptare a Twitter de către un afiliat al lui Elon Musk” este cea mai specifică problemă Twitter de pe listă.

Musk a încheiat un acord de cumpărare a Twitter în aprilie și a încercat să renunțe la el de la doar câteva săptămâni după aceea. În cele din urmă, Musk a depus un dosar la Comisia pentru Valori Mobiliare și Burse în încercarea de a încheia în mod oficial tranzacția la începutul acestei luni, iar cele două părți sunt acum trimise în instanță în octombrie. Twitter speră să-l facă pe Musk să urmeze achiziția, care ar veni cu o primă față de prețul actual al acțiunilor companiei.

Deocamdată, însă, achiziția haotică pare să îngreuneze mai mult pentru Twitter vânzarea de reclame. Bloomberg a raportat anterior că Twitter făcea tot posibilul să calmeze preocupările agenților de publicitate cu privire la modul în care Musk ar putea schimba platforma, în timp ce Ad Age a raportat mai recent că drama a dus vânzările de anunțuri ale companiei în „dezordine”.

Acestea fiind spuse, vânzările de reclame Twitter au crescut în continuare cu 2% de la an la an, chiar dacă veniturile totale au scăzut. Dar compania trebuie să crească mult mai repede veniturile din vânzări de anunțuri. Twitter a raportat o pierdere netă de 270 de milioane de dolari, în scădere față de un profit de 66 de milioane de dolari în același trimestru al anului trecut. Cifra veniturilor este mult mai proastă când ne uităm la traiectoria de creștere. De această dată, anul trecut, veniturile Twitter au crescut cu 74% de la an la an. Acum se micșorează.

Un lucru pentru care Twitter nu îi va acorda credit lui Musk? Creșterea sa de utilizatori. Serviciul a raportat că a ajuns la peste 237 de milioane de utilizatori zilnici, în creștere față de 229 de milioane în trimestrul trecut. Acest lucru, desigur, s-a datorat „îmbunătățirilor continue ale produselor”.

Articolul Twitter îl învinovățește pe Elon Musk pentru că l-a făcut să piardă bani apare prima dată în Web News.