SoundCloud a achiziționat compania audio AI Musiio, care produce tehnologie care poate „asculta” muzică nouă și se presupune că identifică hiturile. Achiziția, anunțată marți, este menită să ajute SoundCloud să trimită prin imensa sa bibliotecă de muzică de amatori și „va deveni esențial pentru experiența de descoperire a SoundCloud”, a spus compania într-un comunicat.
Pe măsură ce platformele de distribuție de muzică DIY, cum ar fi SoundCloud, reduc bariera de intrare pentru artiștii amatori și inundă platformele cu muzică nouă, identificarea și promovarea lucrurilor bune a devenit și mai dificilă. SoundCloud susține că instrumentele Musiio pot trece rapid prin nenumărate ore de muzică (în mare parte proastă) și pot alege melodiile care au modele și caracteristici care se corelează cu top-top-uri.
„Achiziționarea Musiio accelerează strategia noastră de a înțelege mai bine cum se mișcă muzica respectivă într-un mod proprietar, ceea ce este esențial pentru succesul nostru”, a declarat președintele SoundCloud, Eliah Seton, într-un comunicat.
Deși este departe de cluburile pline de fum și de legendele A&R de altădată, AI devine o parte din ce în ce mai importantă în găsirea unor artiști în curs de dezvoltare. Platforma de distribuție de muzică Tuncore a anunțat în februarie că este în parteneriat cu startup-ul de muzică din LA, Fwaygo, care folosește AI pentru a potrivi ascultătorii cu creatorii. Între timp, distribuitorul de muzică DIY concurent, DistroKid, are un bot AI numit Dave care analizează melodiile și clasifică calități precum „capacitatea de dans” și „vorbirea”.
Purtătorul de cuvânt al SoundCloud, Cullen Heaney, a refuzat să dezvăluie cât a plătit compania pentru Musiio, dar startup-ul din Singapore a fost evaluat la 10 milioane de dolari anul trecut. CEO-ul Musiio, Hazel Savage, și CTO Aron Pettersson, vor rămâne la bord, devenind vicepreședinții SoundCloud pentru inteligența muzicală și, respectiv, AI și învățarea automată.
Articolul SoundCloud cumpără un AI care pretinde că poate sa prezică melodiile de succes apare prima dată în Web News.