Potrivit unui raport de la Insider, Microsoft lucrează la un program care va permite mărcilor să prezinte reclame în jocurile Xbox free-to-play. Surse familiare cu situația au declarat pentru Insider că reclamele nu vor perturba jocul și pot apărea pe un panou publicitar într-un joc de curse, de exemplu.

Nu este imediat clar cum intenționează Microsoft să implementeze reclame, cum ar fi ca acestea să apară ca skin-uri de avatar sau ca videoclipuri în holurile jocurilor. Dar, după cum notează Insider, Microsoft este îngrijorat de faptul că reclamele ar putea „irita” jucătorii și intenționează să construiască o „piață privată” pentru a permite doar anumite mărci să intre în program.

Surse au mai spus pentru Insider că Microsoft nu intenționează să ia o reducere din veniturile din reclame și, în schimb, va permite dezvoltatorului de jocuri și companiei de publicitate să împartă fondurile. Este posibil ca Microsoft să dorească doar să folosească acest lucru ca o modalitate de a atrage mai mulți dezvoltatori de jocuri free-to-play pe platformă, deoarece acest lucru ar deschide un alt flux de venituri în afara microtranzacțiilor.

Potrivit Insider, Microsoft nu va folosi datele pe care le colectează de la Bing și alte servicii pentru reclame direcționate pe Xbox. De asemenea, distribuitorul nu știe dacă Microsoft a transmis încă ideea agenților de publicitate, dar sursele sale susțin că reclamele vor începe să apară pe Xbox încă din al treilea trimestru al acestui an.

„Întotdeauna căutăm modalități de a îmbunătăți experiența pentru jucători și dezvoltatori, dar nu mai avem nimic de împărtășit”, a declarat un purtător de cuvânt al Microsoft într-o declarație pentru Insider. Web News a contactat Microsoft cu o cerere de comentariu, dar compania a spus că nu are nicio informație suplimentară de împărtășit în afara declarației sale către Insider.

Reclamele în joc pentru jocurile pe consolă nu sunt un concept nou – companiile de jocuri au experimentat destul de mult cu ele în jocuri plătite la mijlocul și sfârșitul anilor 2000. În această perioadă, EA Games a colaborat cu compania de publicitate (acum dispărută) deținută de Microsoft Massive, permițând companiilor să plaseze reclame în francizele Madden NFL, Skate, NHL și NASCAR, precum și în Burnout Paradise. Dacă ați jucat vreunul dintre aceste jocuri în acel moment, s-ar putea să vă amintiți că ați văzut reclame digitale Obama tencuite în arene sportive digitale sau pe panouri publicitare. Saints Row 2 avea chiar și reclame din viața reală pe panouri publicitare, ca acesta pentru Netflix.

Reclamele în joc pentru produse din viața reală ar fi putut fi o noutate pe vremuri, dar cu unele jocuri de nouă generație care costă aproape 70 de dolari, jucătorii se așteaptă la o experiență fără reclame – acesta este probabil motivul pentru care Microsoft se lansează. inițiativa doar pentru jocurile free-to-play. Mai recent, EA a încercat să introducă o reclamă pe ecran complet de neînchis în UFC 4 în 2020. Fanii care au plătit pentru jocul de 60 de dolari evident nu au fost mulțumiți, ceea ce a făcut ca EA să retragă anunțul.

Actualizare 16 aprilie 13:45 ET: Actualizat pentru a adăuga că Microsoft nu a avut nicio informație suplimentară de împărtășit cu Web News.

Articolul Se pare că Microsoft vrea să aducă reclame la jocurile Xbox gratuite apare prima dată în Web News.