Netflix vrea să încerce acolo unde Google Stadia a eșuat.
Cu doar câteva săptămâni în urmă, Google s-a retras public din jocurile în cloud cu anunțul surpriză că va închide Stadia. Aruncând prosopul, părea că Microsoft, care a făcut din cloud gaming un avantaj, dar nu principalul său obiectiv pentru Xbox, are cele mai mari șanse la adoptarea populară, deoarece este probabil cel mai apropiat lucru de un „Netflix pentru jocuri video” pe care îl avem. au până acum. Luna lui Amazon nu pare să fie un mare succes și majoritatea oamenilor nu par să cunoască GeForce Now de la Nvidia.
Săptămâna aceasta, viitorul streamingului de jocuri a devenit mult mai interesant: Netflix, compania care a demonstrat că streamingul de filme este viitorul, a anunțat că „explorează serios” un serviciu propriu de jocuri în cloud. Are treaba lui.
Netflix a demonstrat deja că poate conduce cu capacitate o afacere de streaming de conținut pentru filme și emisiuni TV la scară pentru sute de milioane de clienți. Dar trecerea de la puținele jocuri mobile pe care le oferă în prezent la un serviciu complet de jocuri în cloud va fi un „drum lung, dificil și plin de pericole”, potrivit lui Lewis Ward, directorul de cercetare IDC pentru jocuri, esports și VR. / AR.
Riscul ar putea merita, deoarece jocurile în cloud ar deschide imediat strategia de jocuri a Netflix într-un mod mare: teoretic, compania ar putea oferi jocuri pe fiecare ecran în care vizionați Netflix. Până în acest moment, probabil că ați auzit de câteva ori așa ceva, dar Netflix nu pare să fie interesat de un serviciu independent. Pe baza comentariilor șeful companiei de jocuri, Mike Verdu, se pare că se va înclina mai mult spre versiunea de succes a jocurilor în cloud a Xbox. „Pentru noi, livrarea de jocuri pe televizorul tău sau pe computerul tău [este] valoare adăugată”, a spus el la TechCrunch Disrupt marți. „Nu vă cerem să vă abonați ca înlocuitor de consolă. Deci este un model de afaceri complet diferit.”
Este diferit de Stadia, un serviciu de sine stătător care s-a bazat pe un model de afaceri fracturat care oferea atât jocuri la preț complet, cât și un abonament care îți oferă acces doar la anumite titluri. Rebecca Ann Heineman, al cărei studio Olde Sküül lucra la un joc Stadia înainte de anunțul de închidere, consideră că modelul a contribuit la eșecul platformei. „Toți cei pe care îi cunosc, inclusiv eu, s-au gândit, pentru un preț lunar, că puteți juca gratuit toate jocurile dorite”, a spus ea într-un e-mail. „Acesta nu a fost cazul cu Stadia și, din cauza faptului că realitatea nu a îndeplinit așteptările percepute, a rănit cu adevărat Stadia.” Dacă Netflix păstrează jocurile în cloud ca parte a prețurilor în stilul „tot ce poți mânca”, compania ar putea să o facă corect, a spus ea.
Dar acum, se pare că este mult mai ușor să greșești jocul în cloud decât corect.
Un obstacol pe care Netflix va trebui să-l depășească este construirea unei infrastructuri tehnice puternice pentru jocurile în cloud. Streamingul de jocuri este un „animal diferit” decât filmele și emisiunile TV în flux, a spus Joost van Dreunen, profesor asistent la NYU Stern School of Business, într-un interviu. Backend-ul Netflix se bazează în mare parte pe Amazon Web Services, care nu este ideal pentru jocurile în flux, în special pentru jocurile multiplayer, potrivit van Dreunen. Studiouri uriașe precum Roblox și dezvoltatorul League of Legends Riot Games și-au construit propria coloană tehnologică pentru a reduce latența și a crea experiențe mai bune, iar Netflix ar trebui să își asume un angajament similar față de infrastructura sa pentru jocuri în cloud.
O altă problemă este că infrastructura de bandă largă din SUA este încă în mare parte teribilă pentru jocurile în cloud, mulți întâmpinând viteze scăzute de descărcare sau limite de date lunare frustrante. Netflix este foarte conștient de acest lucru; operează instrumentul de verificare a vitezei fast.com la care este util să apelezi atunci când internetul tău încetinește în mod neașteptat și dintr-o dată nu poți viziona un film. Și Microsoft, care are, de asemenea, un interes personal pentru un acces mai bun la bandă largă pentru ofertele sale de jocuri în cloud, menține un tablou de bord care arată cât de gravă poate fi inechitatea digitală în întreaga țară. De exemplu, într-un județ din statul Washington, 97% din județ nu utilizează internetul la viteze de bandă largă, conform Microsoft. (FCC definește vitezele de bandă largă ca o viteză de descărcare de 25 Mbps.) Internetul nefiabil face ca jocurile transmise în cloud să fie largi și dificil de jucat și este greu să faci un argument convingător pentru jocurile în cloud dacă este dificil să știi dacă internetul tău poate gestiona un joc în primul loc.
Infrastructura de internet nu va fi singurul ghimpe din partea Netflix, deoarece App Store-ul Apple va fi o problemă majoră. Apple are reguli complexe pentru aplicațiile de streaming de jocuri, împiedicând companiile să ofere o bibliotecă de jocuri pe care le poți răsfoi și lansa la atingerea unui buton într-o singură aplicație. Având în vedere cât de mult câștigă Apple din jocuri, mă îndoiesc că compania va schimba aceste reguli în curând, așa că Netflix va trebui să găsească modalități de a le ocoli. Netflix ar putea oferi o aplicație web progresivă, așa cum au concurenții. Sau poate că va negocia un fel de înțelegere cu Apple, astfel încât principala sa aplicație mobilă să poată oferi jocuri în cloud.
Poate cel mai important, Netflix va trebui să navigheze în problema notoriu de provocatoare a creării de jocuri video bune, care este locul în care Nvidia și Microsoft au deja un avans. Microsoft își face propriile jocuri de mai bine de 20 de ani și a dobândit un imperiu de studiouri importante pentru a crea titluri sub bannerul Xbox. (Există și acea mică achiziție Activision Blizzard în lucru.) Și atât Microsoft, cât și Nvidia au reușit să-și consolideze bibliotecile de jocuri în cloud datorită relațiilor pe care le-au construit cu producătorii de jocuri de-a lungul deceniilor.
Articolul Poate Netflix să recupereze coroana „Netflix pentru jocuri” de la Xbox Game Pass? apare prima dată în Web News.