BMW a anunțat un nou sedan electric de lux din seria 7, i7 xDrive60. Viitorul vehicul electric va avea o autonomie estimată de „până la 300 de mile” și un preț de pornire de 120.295 USD. Cumpărătorii de mașini interesați pot precomanda i7 începând de astăzi, iar livrările sunt de așteptat să înceapă mai târziu în acest an.

Plin de caracteristici high-tech, cum ar fi un ecran masiv de teatru 8K pentru pasagerii din spate, BMW speră că i7 va deveni lider de segment în spațiul sedan electric de lux din ce în ce mai aglomerat. Cu siguranță, seria 7 a producătorului auto a ocupat mult timp locul ca expresie supremă a luxului mărcii (alături de seria 8). Și BMW a rupt recent coroana pentru cel mai bine vândut brand de lux din SUA de la Mercedes-Benz, dar Tesla este pe urme.

I7 nu poate învinge Tesla în performanța bateriei și autonomie, dar cu siguranță poate concura în performanță. Dispunând de două motoare electrice cu o putere combinată de 536 de cai putere și un cuplu de 549 lire-picior, i7 xDrive60 va accelera de la 0 la 60 mph în aproximativ 4,5 secunde.

Bateria vehiculului furnizează 101,7 kWh de energie utilizabilă, dar consumul de energie combinat va fi de 19,7–18,9 kWh la 100 km, ceea ce este mai mic decât anunțat anterior. Prin comparație, cel mai puternic Tesla, modelul S cu rază lungă de acțiune, are o baterie de 100 kWh, în timp ce sedanul emblematic EQS al Mercedes-Benz, cu o autonomie de 350 de mile, are unul cu o capacitate de 107,8 kWh.

În special, BMW spune că nu va folosi materiale cu pământuri rare pentru a alimenta cele două motoare ale lui i7. În schimb, motoarele funcționează pe principiul unei „mașini sincrone alimentate cu curent”, care, potrivit BMW, permite „furnizării cu energie electrică măsurată cu precizie” să declanșeze „excitația rotorului”.

Majoritatea motoarelor electrice sunt alimentate de magneți permanenți – uneori nu mai mari decât un pachet de cărți de joc – fabricați din metale pământuri rare. Magneții permit motoarelor să transforme electricitatea în mișcare, alimentând astfel vehiculul. Acești magneți de pământuri rare, în mare parte fabricați din neodim (NdFeB), sunt aproape în întregime extrași și prelucrați în China.

Utilizând principiile mașinilor sincrone alimentate cu curent, BMW spune că poate obține o densitate de energie mai mare, în special în motorul din spate, care, la rândul său, îi permite producătorului auto să atingă nivelurile de performanță pe care le așteaptă de la vehiculele sale din seria 7.

Designul este inconfundabil BMW, chiar până la grila masivă, inutilă, în formă de rinichi din față. BMW susține că grila lui i7 a fost „complet reinterpretată pentru a obține un aspect modern și distinct”. De exemplu, grila este conturată într-o bandă îngustă de LED-uri „sticlă de cristal exclusivă”, care ajută la accentuarea acesteia și – probabil – atrage mai multă atenție asupra acesteia.

De menționat că compania a fost supusă în ultimul timp multor critici dure pe rețelele de socializare pentru abordarea în continuă expansiune a grilei clasice a rinichilor. Întrebat despre asta anul trecut, Don Smith, manager de produs pentru BMW, a spus că, deși „evident că nu are sens să ai o grilă deschisă”, clienții producătorului auto „vreau ca acesta să arate ca un BMW”.

Există mai mult cristal în interiorul lui i7, inclusiv pe tabloul de bord și consola centrală sub forma unui buton al schimbătorului de viteze. Dar adevărata atracție este ecranul cinematografului, un afișaj masiv de 31 de inchi care practic transformă sedanul într-un cinematograf pe roți. Cu formatul său de afișare panoramică 32:9 și rezoluția de streaming 8K, ecranul iese din căptușeala plafonului și este doar pentru pasagerii din spate. I7 va fi echipat și cu un acoperiș panoramic din sticlă Sky Lounge cu fire de lumină LED. Va fi interesant de văzut cum interacționează acesta cu ecranul teatrului BMW.

Pentru șofer, un afișaj curbat începe în spatele volanului și se extinde la jumătatea planului de bord. Aceasta implică îmbinarea panoului de instrumente de 12,3 inchi și a ecranului central de infotainment de 14,9 inchi într-o singură unitate înclinată spre șofer. Dispunând de cea mai recentă versiune a software-ului de operare iDrive de la BMW, afișajul curbat va avea aspectul de plutire deasupra tabloului de bord, care devine rapid o caracteristică comună în automobilele de lux.

BMW are o serie de noi vehicule electrice care vor apărea în următorii câțiva ani, cu scopul de a atinge 50% din vânzările companiei până în 2030. Compania dezvoltă o versiune complet electrică a Seria 5, precum și X1 entry-level. SUV. La începutul acestui an, compania a dezvăluit iX3 de producție, versiunea complet electrică a SUV-ului său cel mai vândut X3, care va fi disponibil doar în Europa și China. În SUA, livrările pentru sedanul BMW i4 și SUV-ul iX vor începe mai târziu în acest an.

Asta înseamnă că aproape toate cele mai populare mașini ale producătorului auto de lux german vor avea în curând variante integral electrice. O versiune complet electrică a Seria 3, cea mai populară mașină a BMW din SUA, a fost deja văzută la testarea camuflajului. (Producătorul auto a întrerupt anul trecut hatchback-ul său ciudat i3.)

Articolul Noul sedan de lux electric al BMW seria 7 va începe de la 120.295 USD apare prima dată în Web News.