Niantic și-a făcut un nume în industria jocurilor mobile prin succesul de durată al Pokémon Go. Acum, compania speră să devină altceva: o platformă pentru alți dezvoltatori pe care să creeze aplicații AR care țin seama de locație.

Acest plan a fost în lucru din cel puțin 2018, dar face un mare salt înainte săptămâna aceasta odată cu lansarea mult așteptată a software-ului de cartografiere a locației de la Niantic pentru AR, pe care îl numește Sistem de poziționare vizuală sau VPS într-un semn de cap la GPS. . Tehnologia face ca experiențele AR să poată fi fixate într-o locație fizică, cum ar fi fața unei clădiri sau a unui monument din parc, mai degrabă decât să plutească fără țintă prin vizualizarea camerei telefonului.

Dezvoltatorii pot folosi acum VPS ca caracteristică de bază a SDK-ului Lightship mai larg de la Niantic, care permite, de asemenea, mai multor dispozitive să acceseze o experiență AR partajată – cum ar fi un joc multiplayer 3D – în același timp. VPS va fi gratuit în timpul unei perioade beta publice inițiale și apoi va trece mai târziu în acest an la un sistem de facturare pe niveluri care se bazează pe numărul de utilizatori lunari ai unei aplicații, potrivit purtătorului de cuvânt al Niantic, Jonny Thaw.

Noua aplicație Campfire a lui Niantic. Niantic

Pe lângă VPS, Niantic lansează săptămâna aceasta și Campfire, o rețea socială bazată pe locație care se integrează cu jocurile și viitoarele aplicații care folosesc Lightship. Campfire atinge lista de prieteni a contului tău Niantic pentru a-și afișa locațiile pe o hartă, dacă se înscrie, împreună cu experiențele din joc din apropiere. Puteți organiza și răspunde la întâlniri din viața reală pentru aceste experiențe, cum ar fi un raid Pokémon, și puteți discuta cu alți jucători dintr-un grup. Scopul este ca Campfire nu numai să facă jocurile lui Niantic mai sociale, dar să ofere o modalitate pentru alți dezvoltatori de a face ca aplicațiile lor bazate pe Lightship să fie descoperite de milioanele de utilizatori ai companiei.

Pentru a alimenta VPS, Niantic a adunat milioane de scanări ale camerelor de pe telefon ale locațiilor din lumea reală de către jucătorii Ingress și Pokémon Go. Pretinde că are peste 20.000 de locații activate de VPS în întreaga lume, împreună cu hărți precise la nivel de centimetri pentru mari părți din San Francisco, Londra, Tokyo, Los Angeles, New York și Seattle.

Niantic

Cu acest nivel de locație, Niantic speră să ofere o infrastructură critică pentru aplicațiile AR, indiferent dacă sunt pe telefoane sau, eventual, pe ochelari inteligenți. Compania taxează dezvoltatorii cu baze mari de utilizatori pentru a accesa aspectele serverului Lightship, inclusiv VPS și funcționalitatea multiplayer. Acest lucru îi oferă lui Niantic un potențial flux de venituri dincolo de suma semnificativă de bani pe care o câștigă deja din Pokémon Go, deși CEO-ul John Hanke nu se așteaptă ca Lightship să fie un generator semnificativ de venituri în termen scurt.

În urmă cu câteva luni, Niantic a cumpărat 8th Wall, un startup care vinde instrumente de dezvoltare AR pentru web, mai degrabă decât pentru aplicații native pe iOS sau Android. Niantic intenționează să mențină funcționarea 8th Wall și să integreze Lightship, permițând experiențelor AR bazate pe browser să acceseze tehnologia sa de cartografiere. În timp ce companii mai mari precum Meta și Snap acordă prioritate instrumentelor de dezvoltare AR pentru propriile platforme, Hanke vede o oportunitate de a oferi un set de instrumente care funcționează oriunde printr-un browser web.

„Scopul nostru este să creăm instrumente pentru oamenii care doresc să creeze aplicații pe care le pot rula pe mai multe platforme și pe care le dețin și le controlează”, spune el pentru Web News. „Și nu sunt doar funcții ale serviciului altcuiva, ci sunt de fapt aplicații care pot exista singure și în jurul cărora se pot construi companii întregi.”

Articolul Niantic trece dincolo de jocuri cu platforma Lightship AR și o rețea socială apare prima dată în Web News.