Microsoft a anunțat oficial o nouă funcție de „platformă în mișcare” pentru HoloLens 2, care este concepută pentru a permite căștilor de realitate augmentată să funcționeze în locuri precum mașini. Acesta abordează o problemă de lungă durată HoloLens a mediilor în mișcare care confundă senzorii căștilor. Îmbunătățirea a fost dezvoltată în colaborare cu Volkswagen, care a experimentat utilizarea căștilor ca afișaj heads-up în vehiculele sale.

După cum explică postarea de pe blog a Microsoft, căștile sale cu realitate augmentată urmăresc mișcarea folosind o combinație de senzori de cameră și o unitate de măsură inerțială (care include de obicei accelerometre și giroscoape). Dar într-o mașină, citirile de la acești doi senzori pot intra în conflict; setul cu cască simte mișcarea, dar vede un mediu static. Cu alte cuvinte, se îmbolnăvea mașina.

Asta a descoperit VW după ce a început să investigheze utilizarea căștilor de realitate augmentată pentru a-i învăța pe șoferi cum să ocolească o pistă de curse mai repede. A început să colaboreze cu Microsoft pentru a remedia problema senzorului în 2018 și, în cele din urmă, cei doi au dezvoltat un sistem prototip care a permis unei mașini să afișeze informații în timp real pe o cască conectată.

Sistemul permite amplasarea obiectelor virtuale atât în interiorul, cât și în exteriorul vehiculului. O imagine lansată de Microsoft (mai sus) arată HoloLens 2 proiectând o hartă virtuală pe tabloul de bord al unei mașini, cu săgeți de navigare care apar în față la intersecțiile cheie. O secundă îl arată alertând șoferul cu privire la o viitoare trecere de pietoni.

HoloLens alertează un șofer cu privire la o viitoare trecere de pietoni. Imagine: Microsoft

Mașinile existente ale VW integrează deja unele elemente de realitate augmentată. Mașinile sale electrice ID recente au un afișaj heads-up cu realitate augmentată care proiectează datele din mașină – inclusiv viteza actuală și instrucțiunile de navigare – pe parbriz, unde este mai ușor pentru șofer să vadă fără a-și lua ochii de la drum.

Deloc surprinzător, având în vedere că Microsoft vizează cu fermitate HoloLens 2 de 3.500 de dolari către utilizatorii întreprinderilor, nu există niciun semn că va fi lansat pentru consumatori în curând. (Deși Marc Pollefeys de la Microsoft, care a lucrat la proiect, spune că este interesat de cazurile de utilizare ale consumatorilor „pe termen lung.”) În schimb, Microsoft sugerează că primii beneficiari ai noii funcționalități ar putea fi companii maritime care pot conecta lucrătorii cu experți în mecanică de la distanță. care poate căuta prin HoloLens 2 al unui lucrător pentru a diagnostica o problemă.

Poate cel mai important, este clar că Microsoft încă își dezvoltă în mod activ platforma de căști cu realitate augmentată, în ciuda rapoartelor de la începutul acestui an că proiectul întâmpina dificultăți. Se pare că compania a pierdut 70 de angajați din echipa sa HoloLens în ultimul an, peste 40 s-au îndreptat către Meta pentru a sprijini încercarea sa de a se transforma într-o companie metaverse.

Articolul Microsoft face echipă cu VW pentru a face ca HoloLens să funcționeze în mașini apare prima dată în Web News.