Microsoft construiește un magazin mobil Xbox pentru a oferi direct jocuri pe dispozitive mobile, provocând Apple și Google. Gigantul de software a sugerat pentru prima dată un magazin de „generația următoare” pe care îl va „construi pentru jocuri” la începutul acestui an, dar acum a dezvăluit în liniște detaliile planurilor în dosarele la Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie.
CMA investighează în prezent achiziția Activision Blizzard în valoare de 68,7 miliarde de dolari și a cerut Microsoft context. În dosarele sale, Microsoft spune că o mare motivație pentru achiziție este de a ajuta la dezvoltarea prezenței sale în jocurile mobile. Se pare că planurile sale pentru acest spațiu includ crearea unei platforme de jocuri mobile și a unui magazin Xbox. Iată ce spune compania în dosare:
Tranzacția va îmbunătăți capacitatea Microsoft de a crea un magazin de jocuri de ultimă generație care funcționează pe o gamă largă de dispozitive, inclusiv mobile, ca urmare a adăugării conținutului Activision Blizzard. Bazându-se pe comunitățile de jucători existente ale Activision Blizzard, Xbox va încerca să extindă magazinul Xbox la mobil, atrăgând jucătorii către o nouă platformă Xbox Mobile. Îndepărtarea consumatorilor de la Google Play Store și App Store pe dispozitivele mobile va necesita, totuși, o schimbare majoră în comportamentul consumatorilor. Microsoft speră că, oferind conținut binecunoscut și popular, jucătorii vor fi mai înclinați să încerce ceva nou.
Call of Duty: Mobile și Candy Crush Saga sunt două jocuri pentru mobil extrem de populare publicate de Activision și, respectiv, King, iar Microsoft ar putea folosi aceste titluri pentru a ajuta la construirea unui magazin de jocuri care să rivalizeze cu Google Play și App Store. Având în vedere politicile Apple care blochează magazinele de aplicații terțe pe iOS, este dificil să ne imaginăm că Microsoft va concura pe iPhone-uri în curând. Dar acest lucru nu îl împiedică în mod clar să-și imagineze un magazin de aplicații mobile Xbox.
Recunoașterea de către Microsoft a promovării jocurilor mobile vine pe măsură ce compania poziționează din ce în ce mai mult Xbox Cloud Gaming ca o opțiune pentru jocurile mobile pe dispozitivele portabile emergente. Microsoft s-a grăbit să susțină Xbox Cloud Gaming pe Steam Deck de la Valve, urmat de un parteneriat cu Logitech și Razer pentru dispozitivele lor portabile axate pe jocuri în cloud. Aceasta înseamnă că un impuls în jocurile mobile ar putea avea loc pe mai multe fronturi – nu doar pe telefoane și tablete.
Dincolo de hardware, sunt foarte multe venituri în joc și aici. Jocurile sunt unele dintre cele mai populare descărcări de pe dispozitive mobile și generează achiziții în aplicație în magazinele de aplicații. Microsoft vrea clar o bucată din acea plăcintă. Priviți cum descrie compania oportunitatea:
Tranzacția oferă Microsoft o prezență semnificativă în jocurile mobile. Veniturile din jocurile mobile din divizia King și titluri precum Call of Duty: Mobile, precum și veniturile auxiliare, au reprezentat mai mult de jumătate din veniturile… ale Activision Blizzard în prima jumătate a anului 2022. Clienții de telefonie mobilă reprezintă aproximativ trei sferturi din este MAU. Microsoft nu are în prezent o prezență semnificativă în jocurile mobile, iar Tranzacția va aduce expertiza atât de necesară în dezvoltarea jocurilor mobile, marketing și publicitate. Activision Blizzard va putea contribui cu învățarea sa din dezvoltarea și publicarea de jocuri mobile la studiourile de jocuri Xbox.
Cu toate acestea, CMA abia a discutat despre potențialul de intrare a Microsoft în jocurile mobile, ca parte a investigației sale și, în schimb, se concentrează în mare parte pe jocurile pe consolă, despre care Microsoft susține că reprezintă o parte din ce în ce mai mică a pieței generale. Într-un grafic postat pe site-ul de achiziții Activision Blizzard de la Microsoft, compania prezintă întreaga piață a jocurilor cu o valoare de 165 de miliarde de dolari în 2020, consolele reprezentând 33 de miliarde de dolari (20 la sută), PC-uri la 40 de miliarde de dolari (24 la sută) și jocurile mobile la 85 de dolari. miliarde (51 la sută).
Construirea unui rival de succes pentru Google Play Store sau App Store ar fi o provocare uriașă, iar Microsoft va trebui să atragă dezvoltatorii terți dacă speră să facă incursiuni.
Compania pare să pună bazele aici, angajându-se la un set de principii care le-ar permite dezvoltatorilor să-și conducă în mod liber propriile magazine de aplicații pe platforma sa mobilă Xbox și să ofere propriile sisteme de plată pentru a procesa achizițiile în aplicație. Acesta este un beneficiu pe care Apple cu siguranță nu îl oferă. (Aceste angajamente nu se extind încă pe deplin la consolele Xbox, dar Microsoft a declarat la începutul acestui an că „s-a angajat să reducă decalajul dintre principiile rămase în timp.”
Microsoft spune că aceleași principii se vor aplica și viitorului magazin mobil Xbox, care ar putea fi suficient pentru a atrage dezvoltatorii pe platformă. O companie care ar putea fi deosebit de interesată este Epic Games, care s-a aliat cu Microsoft în ultimii ani în lupta împotriva politicilor Apple App Store.
Articolul Microsoft construiește un magazin de jocuri mobile Xbox pentru a se confrunta cu Apple și Google apare prima dată în Web News.