Joby Aviation, o companie lider de aviație electrică cu sediul în California de Nord, a anunțat că a primit prima sa certificare de la Federal Aviation Administration (FAA). Agenția a acordat companiei o Certificare de transport aerian Partea 135, de care Joby va avea nevoie pentru a opera un serviciu de taxi aerian la cerere.

Certificarea a fost acordată înainte de termen, Joby urmărind inițial a doua jumătate a anului 2022 pentru primirea acesteia. În conformitate cu Partea 135, Joby poate desfășura în mod oficial servicii comerciale de taxi aerian – deși mai are nevoie de încă două certificări, alături de certificarea de tip și certificarea de producție, înainte ca aeronava sa să poată transporta pasageri în mod legal. Certificarea de tip înseamnă că aeronava îndeplinește toate standardele de proiectare și siguranță ale FAA, în timp ce certificarea de producție este aprobarea pentru a începe fabricarea aeronavei.

Aeronava complet electrică a lui Joby are șase rotoare și cinci locuri, inclusiv pilotul. Vehiculul poate decola vertical, ca un elicopter, și apoi poate trece în zbor înainte folosind rotoarele de înclinare. Joby spune că poate atinge o viteză maximă de 200 mph, poate călători 150 de mile cu o singură încărcare a bateriei și este de 100 de ori mai silențios decât un avion convențional. Compania spune că își propune să aibă un serviciu de taxi aerian la scară largă în funcțiune până în 2024.

Joby și alte companii electrice de decolare și aterizare verticală (eVTOL) speră să câștige în cele din urmă certificarea FAA, dar acest proces va dura probabil mult timp. Unii experți au spus că vor dura cinci ani sau poate mai mult până când FAA va acorda certificarea unei companii eVTOL – ceea ce încă nu a făcut.

Joby spune că, odată ce primește un certificat de tip pentru aeronava eVTOL, compania va finaliza procesul de revizuire FAA pentru a adăuga noul tip de aeronavă la certificatul de transportator aerian existent.

Vestea vine după ce FAA și-a revizuit „dramatic” abordarea privind certificarea vehiculelor electrice cu decolare și aterizare verticală (eVTOL), potrivit The Air Current. Schimbarea va face probabil viitorul acestor noi tipuri de aeronave mai incert, relatează publicația de aviație.

Echipa de operațiuni aeriene a lui Joby s-a fotografiat primind certificatul de transport aerian Partea 135 al companiei de la Biroul districtual de standarde de zbor din San Jose al FAA. Imagine: Joby Aviation

Joby este creația inventatorului JoeBen Bevirt, care a început compania în 2009 și a operat-o într-o relativă obscuritate. Până în prezent, Joby a strâns cel puțin 690 de milioane de dolari de la o varietate de investitori, inclusiv diviziile de capital de risc ale Intel, Toyota și JetBlue. Banii au ajutat la finanțarea dezvoltării prototipului de taxi aerian al companiei, care a efectuat zboruri de testare la aerodromul privat al lui Joby din California de Nord. Bevirt ajută la conducerea unui incubator în afara Santa Cruz, care a fost descris ca o cvasi-comună.

Anul trecut, Joby a anunțat că va deveni public printr-o fuziune inversă cu o companie de achiziție cu scop special, sau SPAC. Compania a fuzionat cu Reinvent Technology Partners, o companie „cec în alb” condusă de co-fondatorul LinkedIn Reid Hoffman și de fondatorul Zynga, Mark Pincus.

Articolul Joby Aviation este mai aproape de a obține aprobarea deplină a guvernului pentru taxiurile sale electrice apare prima dată în Web News.