Cunoașterea scopului pe care un utilizator îl urmărește atunci când efectuează o cătare în Google și tastează o serie de cuvinte sau expresii – cuvintele cheie – este de un real folos campaniei tale SEO în materie de eficiență și eficacitate.
Atunci când alcătuiți listele de cuvinte cheie, tu și echipa ta dedicați mult timp pentru a identifica și a clasifica manual a diversele tipologii de intenții de căutare ale vizitatorilor?
SEMrush a lansat un nou filtru de analiză pentru intenția de căutare a vizitatorilor. Acesta se adaugă rapoartelor de identificare a cuvintelor cheie deja premiate și apreciate ale SEMrush.
Acest filtrul ne ajută să stabilim care este intenția (sau care sunt intențiile) de căutare pentru cuvintele cheie din strategia noastră. În acest moment, niciun alt software SEO cunoscut nu oferă o soluție pentru optimizarea intenției de căutare în orice moment, așa cum o face SEMrush.
Ce funcționalități din SEMrush de ajută să filtrezi intenția de căutare
În acest moment, raportul SEMrush integrează o rubrică ce se referă la intenția de căutare. Poți filtra un întreg raport pornind de la intenție, așa cum se poate vedea în Keyword Magic Tool de mai jos:


-
Poți analiza intenția de căutare pornind de la următoarele rapoarte:
- Domain Overview (Analiza domeniului / site-ului)
- Organic Research (Căutare organică)
- Position Tracking (Poziția în motoarele de căutare)
- Keyword Overview (Cuvinte Cheie)
- Keyword Gap (identificarea de cuvinte cheie pornind de la cuvintele cheie ale competitorilor)
- Keyword Magic Tool
- Keyword Manager
-
Categorii și exemple de intenții de căutare:
- Intenție informațională (Informational intent) – utilizatori ce căuta răspuns la o întrebare generală sau specifică: “cum se curăță adidașii”.
- Intenție de navigare (Navigational intent) – utilizatori ce caută o pagină sau un site specific: “adidași Vans”.
- Intenție comercială (Commercial intent) – utilizatori ce caută informații în legătură cu produse, servicii sau branduri. Acest tip de căutări sunt adesea însoțite de intenția de a cumpăra la un moment dat în viitor: “cei mai buni adidași pentru mers”.
- Intenție tranzacțională (Transactional intent) – utilizatori ce intenționează să cumpere (acestea sunt cuvintele cheie însoțite de o intenție de cumpărare): “cumpără adidași online”.
De ce este intenția un concept esențial pentru strategia de cuvinte cheie
Pe măsură ce reușești să îți optimizezi conținutul pentru a se plia intenției de căutare a utilizatorilor, vei avea o audiență mai interesată de informația de pe site-ul tău, lucru care va conduce la o rată de implicare mai bună (engagement), în timp ce bounce rate-ul va scădea.
-
Beneficiile unei audiențe calificate (targeted):
- o rată de conversie mai ridicată pe paginile tranzacționale;
- un bounce rate mai mic;
- mai multe pageviews;
- mai multe răspunsuri;
- un reach mai bun al site-ului.
-
Relevanța și puterea unui cuvânt cheie
„Înțelegerea intenției din spatele cuvintelor cheie îți oferă o modalitate de a clasifica o serie de parametri cantitativi, așa cum sunt cuvintele cheie. Pornești de la parametri importanți, precum volumul de căutare sau dificultatea cuvintelor cheie, și le oferi un context. Ca rezultat, poți înțelege mai bine relevanța și puterea unui cuvânt cheie în raport cu contextul general al site-ului și al strategiei tale SEO.
Mai presus de toate, este o modalitate rapidă și ușoară de a cuantifica succesul competitorilor tăi. Poziția cuvintelor cheie în motoarele de căutare și traficul pe care îl aduc este un lucru. Țintirea (targetarea) subiectelor potrivite, cuvintele cheie și traficul reprezintă ceva complet diferit.
Conturarea unui profil al concurenței în funcție de intenție este o modalitate extrem de eficientă de a determina cine sunt concurenții tăi reali.” Mordy Oberstein, Head of Communications at SEMrush
Asemeni oricărui alt parametru din zona cuvintelor cheie, intenția de căutare îți oferă o altă perspectivă asupra publicului tău. Volumul de căutare îți arată popularitatea diverselor întrebări și puncte sensibile ale publicului din piața în care activezi.
Dificultatea cuvintelor cheie îți oferă un indiciu asupra cuvintelor cheie cel mai ușor de țintit, în funcție de competitori și vizitele aduse de cuvintele cheie respective pe site-ul tău.
Intenția de căutare îți indică gradul de engagement pe care îl poți aștepta în mod realist din partea cuiva care a ajuns pe site-ul tău pornind de la respectivele cuvinte cheie.
Targhetarea (țintirea) intenției de căutare. Targeting Search Intent
Împreună cu identificarea de cuvinte cheie de tip long tail și cuvinte cheie cu o competiție scăzută, cunoașterea intenției cuvintelor cheie pe care le țintești este importantă și trebuie luată în considerare în etapa de planificare a oricărei campanii SEO.
Atunci când identifici un cuvânt cheie tranzacțional, poți deduce că persoanele care utilizează acest termen de căutare au o intenție mai mare de a acționa – și implicit de a-ți aduce o conversie. Un exemplu de cuvânt cheie tranzacțional este „de unde să cumperi o chitară”.


Căutările informaționale nu au o importanță majoră în ciclul de cumpărare (așa cum este cazul căutărilor tranzacționale), însă au importanța lor, reprezentând oportunități de a-ți face cunoscută marca.
Persoana interesată de modul în care poate acorda chitara va afla mai multe lucruri și va aprecia brandul care îi oferă cel mai util video în legătură cu acest subiect. Ulterior, își va reaminti de acest brand. Acest lucru s-ar putea întâmpla atunci când își dorește să achiziționeze o chitară nouă sau accesorii pentru chitara sa.
Cunoscând aceste lucruri, poți să îți faci o hartă a strategiei de marketing a site-ului tău pornind de la intențiile de căutare și să oferi un conținut mai bun, în funcție de acestea.
Cum calculează SEMrush intenția de căutare
Pentru a atribui fiecărui cuvânt cheie o intenție de căutare, SEMrush utilizează un algoritm ce ia în considerare factorii următori:
- caracteristicile rezultatelor oferite de motorul de căutare;
- prezența în expresia cheie a unor cuvinte ce indică intenția utilizatorilor (de exemplu: cumpără, cum, preț etc.);
- dacă ne aflăm sau nu în fața unui cuvânt cheie de brand.

Toate limbile sunt incluse în analiza intenției de căutare în SEMrush. Însă. pentru cele mai populare 10 limbi algoritmul de analiză este optimizat suplimentar și mai exact: engleză, germana, franceza, spaniolă, italiană, portugheză, daneză, olandeză, rusă și suedeză.
Important de notat: un cuvânt cheie poate avea mai multe intenții de căutare. Expresii cheie cu intenție informațională ar putea ascunde, de asemenea, o intenție comercială.
De exemplu: Expresia „chitară cu 12 coarde” poate avea o intenție informațională, dar și tranzacțională.
Există, totuși, o excepție în algoritmul SEMrush: intenția tranzacțională și intenția comercială nu pot fi asociate aceluiași keyword. Toate celelalte combinații sunt posibile.
Info
- Analyze Search Intent Instantly with Semrush
- What Is Search Intent? A Complete Guide
Autor: Iulia Stancu, Senior SEO Copywriter
Citește și:
5 modalități de a utiliza Semrush Keyword Intent pentru campania ta de marketing
5 modalități de a utiliza Semrush Keyword Intent pentru campania ta de marketing
The post Intenția de Căutare a utilizatorilor – SEMrush appeared first on Bookisite.