Este întotdeauna distractiv să te înregistrezi cu SpaceX, cea mai puțin disfuncțională companie a lui Elon Musk – oh, stai, ce este asta? Lucrătorii de la SpaceX sunt supărați?
Săptămâna trecută, după cum a raportat prima dată de Web News, un grup de lucrători SpaceX i-a scris o scrisoare lui Musk despre tweet-urile sale. „Comportamentul lui Elon în sfera publică este o sursă frecventă de distragere a atenției și de jenă pentru noi, în special în ultimele săptămâni”, se arată în scrisoare. „În calitate de CEO și cel mai proeminent purtător de cuvânt al nostru, Elon este văzut ca chipul SpaceX – fiecare Tweet pe care Elon îl trimite este o declarație publică de facto a companiei. Este esențial să facem clar echipelor noastre și potențialului nostru grup de talente că mesajele sale nu reflectă munca noastră, misiunea noastră sau valorile noastre.”
Planul era de a preda în mână semnăturile celor care au fost de acord cu scrisoarea către președintele SpaceX, Gwynne Shotwell, care conduce efectiv compania. Sigur, titlul lui Musk este CEO, dar el este în mare măsură un model de cuvânt (deși presupun că probabil și-a asumat proiectul de a-i mustra pe inginerii Starship să meargă mai repede). Shotwell lucrează în domeniul aerospațial din 1988, când Musk era încă la facultate. Musk ar putea fi „tipul ideilor”, dar SpaceX este spectacolul lui Shotwell.
Acest lucru este evident dacă te gândești chiar și puțin la asta. Luați în considerare Tesla, care este în centrul atenției lui Musk: în mod constant în mod de criză, incapabil să respecte termenele limită și în prezent pretinde că fabrică un robot imitație Westworld. SpaceX nu este așa! De asemenea, este afectat de întârzieri, dar reușește să-și îndeplinească contractele guvernamentale. Există mult mai puțină dramă în jurul SpaceX, ceea ce poate însemna doar că Musk nu îl conduce. Cineva care este competent în managementul de bază este – și acesta este Shotwell.
Dar nici măcar Shotwell nu poate împiedica haosul lui Musk să lovească SpaceX, mai ales acum că amenință că va prelua o companie importantă de social media. Astfel, scrisoarea, care a dus la concedierea către SpaceX a cinci persoane.
Shotwell a scris un e-mail livrat întregii companii care avea o audiență reală de unul – șeful ei – menționând că SpaceX are mult de lucru și caracterizează scrisoarea ca interferând cu „abilitatea angajaților SpaceX de a se concentra și de a-și face munca” . ” Nu s-a făcut nicio mențiune despre problemele reale ridicate de angajați, ar fi acuzațiile conform cu acelea politice companii „fără prostuț și nici politică sa de hărțuire sexuală cu „toleranță zero”. Nici nu s-a făcut nicio mențiune despre oferta lui Musk pentru Twitter, care este ceea ce a determinat acest ciclu de activitate de rahat de Musk, care, la rândul său, a creat o distragere a atenției care a interferat cu capacitatea angajaților SpaceX de a se. concentra asupra muncii lor.
Politica privind hărțuirea sexuală cu „toleranță zero” este o problemă specială pentru SpaceX, deoarece SpaceX a plătit 250.000 de dolari unei însoțitoare de zbor spune că Musk și-a expus penisul și i-a oferit să-i cumpere un cal dacă i-a făcut un masaj. erotic. Aceasta nu pare a fi o politică de toleranță zero pentru hărțuirea sexuală; pare o politică de toleranță zero pentru plângerile privind hărțuirea sexuală.
Și, în plus, Shotwell nu crede că cazul descoperit de Business Insider este real: „Cred că acuzațiile sunt false; nu pentru că lucrez pentru Elon, ci pentru că am lucrat îndeaproape cu el timp de 20 de ani și nu am văzut și nici nu am auzit nimic care să semene cu aceste acuzații”, a scris Shotwell într-un e-mail separat care a fost trimis și întregii companii. „Oricine îl cunoaște pe Elon ca mine, știe că nu va conduce sau accepta niciodată acest presupus comportament inadecvat.”
O company care plătește pentru comportamentul rău al CEO-ului său este în concordanță cu o politică neaplicată de „toleranță zero” privind hărțuirea sexuală. Cinci foști lucratori au susținut, de asemenea, anul trecut că SpaceX nu ia în serios hărțuirea sexuală. Un fost inginer de integrare a misiunii a postat și un eseu în care a descris că a fost bâjbâiată în timpul stagiului și progresele sexuale persistente în restul carierei sale acolo. „Am raportat HR fiecare incident de hărțuire sexuală pe care l-am experimentat și nu s-a făcut nimic”, a scris Ashley Kosak, fosta angajată, în eseul ei. „Mi s-a spus că chestiunile de această natură erau prea private pentru a le discuta deschis cu autorii.”
Oricum, revenim la această scrisoare recentă. Nu știu dacă aceștia angajați acum concediați vor duce cazul la Consiliul Național pentru Relația de Muncă, deși unii experți cu care au vorbit Web News săptămâna trecută au sugerat că concedierea lor este ilegală. Musk a avut deja confruntări cu NLRB, care l-a plesnit pe încheierea mâinii pentru activitate antisindicală la Tesla. Ca parte a hotărârii sale împotriva lui Musk, i s-a ordonat să șteargă un tweet. Este încă live.
Într-adevăr, un serviciu pe care Elon Musk l-a oferit pentru America demonstrează exact câte de sclerotic este de fapt statul nostru juridic și administrativ. Am așteptat cu oarecare interes ca NASA să spună literalmente ceva despre acest praf. Presupun că dacă aștept suficient, NASA va spune că acesta este un „comportament nepotrivit”, la fel cum a făcut-o cu chestia cu buruienile lui Joe Rogan, în care Musk a reușit în popularul podcast al lui Rogan. După o investigație în urma acestui loviri, NASA a recompensat SpaceX cu un bonus de 5 milioane de dolari pentru „educația angajaților”.
Aceasta este o zonă oarecum incomodă pentru NASA, deoarece NASA este și un club de băieți. Potrivit unui memoriu al lui Lori Garver, comandantul secund în timpul administrației Obama, Garver a fost „numit o curvă urâtă, o cățea nenorocită și un ticălos; a spus că trebuie să mă culc și a întrebat dacă am menstruația sau trec prin menopauză”, când colegii ei nu au fost de acord cu ea.
Mai exact, totuși, SpaceX este singura companie din SUA care oferă o călătorie până la Stația Spațială Internațională. SpaceX și Boeing au încheiat acorduri cu NASA ca parte a Programului de echipaj comercial; la acea vreme, NASA se baza pe rachetele rusești pentru a-și transporta astronauții. Starliner-ul concurent al Boeing, care a fost afectat de întârzieri, nu a transportat încă oameni; a reușit doar să finalizeze un test fără echipaj.
Nu doar NASA se bazează pe SpaceX. Este și armata SUA, deși, spre deosebire de NASA, armata are opțiuni. Chiar în weekendul trecut, SpaceX a lansat un satelit de comunicații numit Globalstar-2, dar urmăritorii prin satelit cred că misiunea a transportat și sarcini utile ascunse, care pot fi sau nu legate de armata SUA.
Achiziția Twitter ocupă mai puțin de 5% din timp, a susținut Musk. Având în vedere cât de public este acel 5% din timpul său, are un efect uriaș asupra celorlalte companii ale sale. Shotwell trebuie acum să gestioneze SpaceX prin comportamentul public din ce în ce mai neregulat al șefului ei. Dar acest lucru subliniază problema ei reală: ea nu este chiar CEO-ul SpaceX – chiar dacă, din multe puncte de vedere, nu se poate distinge funcțional de majoritatea CEO-ului. O diferență? Când CEO-ul real face o mizerie, ea este cea care trebuie să o curețe.
Articolul Haosul Twitter al lui Elon Musk consumă și SpaceX apare prima dată în Web News.