Rețeaua de socializare a raportat prima scădere anuală a veniturilor pentru al doilea trimestru, anunțând o scădere de 1% la 28,8 miliarde de dolari și a prezis că creșterea în trimestrul al treilea ar putea scădea și mai mult. Profitul total pentru compania sa-mamă, Meta, a scăzut cu 36%, până la 6,7 miliarde de dolari. Divizia Reality Labs responsabilă de construirea viselor metaverse ale lui Mark Zuckerberg a pierdut 2,8 miliarde de dolari în trimestrul respectiv.
În timp ce prima scădere a creșterii veniturilor a fost așteptată pe Wall Street în raportul privind veniturile de miercuri, ea consolidează cât de provocată a devenit rapid afacerea Meta pe toate fronturile. Solicitarea Apple „Ask app to not track” de pe iPhone-uri a făcut reclamele sale mult mai puțin eficiente, costând Meta 10 miliarde de dolari în venituri din reclame doar anul trecut. Și acum o economie care încetinește rapid i-a determinat pe agenții de publicitate să își retragă cheltuielile.
Între timp, în efortul său de a concura cu TikTok, Meta rearhitectează Facebook și Instagram pentru a pune accent pe videoclipurile și postările scurte pe care sistemul său le recomandă oamenilor. Într-un apel cu analiștii, Zuckerberg a spus că procentul de conținut pe care oamenii îl văd în Facebook și Instagram care provine din conturi pe care nu le urmăresc se va dubla cu mai mult de anul viitor. Construirea IA necesară pentru a face acest lucru este o investiție costisitoare, a spus el.
Chiar dacă veniturile Meta sunt în scădere, a reușit să crească numărul de utilizatori zilnici ai Facebook cu 3%, până la 1,97 miliarde, inversând o scădere îngrijorătoare a utilizatorilor pe care a observat-o în urmă cu câteva trimestre. Meta a raportat că 2,88 miliarde folosesc acum suita sa de aplicații sociale – Facebook, Messenger, Instagram și WhatsApp – în fiecare zi, o creștere cu 4% față de acum un an.
Zuckerberg a spus că compania a văzut „tendințe de implicare” care au fost „mai puternice decât am anticipat” pe Facebook, în mare parte datorită creșterii consumului de videoclipuri. El a spus că Reels, formatul video de scurtă durată al companiei care vizează TikTok, monetizează mai repede decât a făcut-o Stories după ce compania a copiat acel format de pe Snapchat în urmă cu câțiva ani. Pe termen lung, compania se așteaptă ca Reels să fie un generator de venituri, dar deocamdată compania acordă prioritate Reels și nu câștigă mulți bani din acestea.
„Aceasta este o perioadă care necesită mai multă intensitate și mă aștept să facem mai mult cu mai puține resurse”, a spus Zuckerberg la apelul pentru câștiguri cu analiștii, făcând ecou comentariilor pe care le-a făcut recent angajaților despre reducerea costurilor. „Cred că vom trece prin această perioadă ca o organizație mai puternică și mai disciplinată.”
Articolul Facebook raportează pentru prima dată o scădere a veniturilor apare prima dată în Web News.