Frederic Gemus își amintește încă prima dată când a jucat jocul arcade original Teenage Mutant Ninja Turtles. A fost ceva în experiență, cu personajele ei mari expresive și un joc accesibil, care l-a atras direct. „A juca acel joc a fost atât de uimitor pentru că era la fel ca și cum ai juca desenul animat”, îmi spune el la Zoom (cu o colecție imensă). de jocuri retro în spatele lui). „Era atât de diferit de Nintendo în vremuri.” Deci, când Gemus, acum designer la studioul Tribute Games din Montreal, a avut șansa de a lucra la o versiune modernă a TMNT, a fost aproape un proiect de vis. „A fost destul de grozav să înveți despre asta”, spune el despre implicarea în proiect.
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge a apărut acum și vine de la niște experți dovediți în domeniu. Este dezvoltat de Tribute, care prezintă dezvoltatori care au lucrat la titluri precum Scott Pilgrim vs. The World: The Game și jocul de cult TMNT pentru Game Boy Advance, și publicat de Dotemu, echipa din spatele renașterii incredibile a lui Streets of Rage. Scopul Shredder’s Revenge a fost aproape același: să preia cele mai bune părți ale titlurilor clasice TMNT și să le facă să funcționeze pentru un public modern.
Pentru Gemus, au fost câteva lucruri care au făcut ca acele jocuri clasice să iasă în evidență, pe care a vrut să le sublinieze în Shredder’s Revenge. Prima a fost accesibilitatea. În timp ce jocurile arcade erau încă concepute pentru a consuma cât mai multe dintre sferturile tale posibil – și, prin urmare, erau destul de provocatoare – ele erau încă mai ușor de luat și de jucat decât mulți dintre contemporanii lor. El crede, de asemenea, că ritmul și designul de nivel al jocurilor originale TMNT aveau mult mai multe în comun cu un joc de acțiune decât un beat ‘em up standard cu defilare laterală. „Aveți inamici care vin, în diferite modele, și totul este să eliminați foarte repede, astfel încât să nu fiți înghesuit”, explică el. „Este ceva pe care ne-am dorit cu adevărat să-l recapăm în joc.”
Desigur, în timp ce echipa a folosit o filozofie de design similară, au putut să profite și de tehnologia modernă. Shredder’s Revenge este disponibil pe PS4, Switch, Xbox și Steam, ceea ce reprezintă un ușor pas înainte față de consolele pe 16 biți și cabinetele arcade din anii ’90. În mod esențial, arată încă delicios de retro, cu pixel art frumos și expresiv, plin de tot felul de animații cool. Îmi place în special inamicii din clanul Foot care se ascund în saci de gunoi sau care se deghează în bucătari înainte de un atac. (Sună, de asemenea, rolul datorită unei coloane sonore strălucitoare a compozitorului Sonic Mania, Tee Lopes.)
„Ne place să spunem că ne place să facem jocurile așa cum îți amintești de ele, mai degrabă decât așa cum erau”, spune Gemus. Dar dezvoltatorii nu au fost la fel de limitați când a fost vorba de cât de mult puteau pune pe ecran și nu au fost forțați să facă lucruri precum reutilizarea animațiilor sau sprite-urile personajelor în interesul economisirii memoriei. În plus, au putut adăuga funcții complet moderne, cum ar fi jocul online.
Găsirea acestui echilibru între modern și retro a fost o provocare, una care a implicat multe cercetări și teste. Echipa de dezvoltare a jucat cele mai multe dintre clasicele – nu doar jocurile TMNT, ci și alte jocuri de tip beat ‘em up – și a dezgropat vechile probleme ale Nintendo Power pentru a înțelege mai bine cum au fost așezate nivelurile. Între timp, testarea a fost deosebit de dificilă. Inițial, din cauza pandemiei, a fost imposibil ca testeri să joace împreună la nivel local. Dar, chiar și atunci când au putut, natura haotică a jocului multiplayer – care acceptă până la șase jucători – a făcut dificilă urmărirea jocului. „Uneori este puțin greu să analizezi ce se întâmplă, deoarece se întâmplă atât de multe lucruri pe ecran”, spune Gemus.
Și, în timp ce nostalgia este, evident, o parte importantă a experienței, atât pentru jocurile clasice, cât și pentru seria animată originală, Gemus spune că Shredder’s Revenge a fost conceput astfel încât chiar și jucătorii noi-nouț să o poată prelua. „Nu există puncte reale în joc în care trebuie să ai cunoștințe despre [jocurile originale]”, spune el. „Sunt o mulțime de ouă de Paște, desigur, și mici omagii. Dar nu există niciodată o condiție prealabilă pentru a te putea bucura în continuare de joc.”
Shredder’s Revenge apare într-un moment în care există o reapariție a bătăilor cu defilare laterală. Este un moment deosebit de grozav pentru a fi fan țestoase; Pe lângă Shredder’s Revenge, 13 jocuri clasice primesc și un pachet la sfârșitul acestui an. Și Gemus are o teorie de ce aceste jocuri, care dominau odată arcadele, sunt atât de durabile.
„La început simți că este doar zdrobire de butoane, dar apoi la un moment dat îți cam dai seama că este mai mult ca un dans”, explică el. „Există multă poziționare, mult ritm – este ca dansul. Poți să dansezi doar pentru distracția, dar poți să devii și un dansator profesionist și să faci toate aceste mișcări incredibile.”
Articolul Cum Shredder’s Revenge surprinde esența jocurilor arcade clasice TMNT apare prima dată în Web News.