Știi, nu am vrut să mă înscriu pe Instagram, dar adoptasem un pisoi cu urmărire pe internet, iar următorii au vrut să știe cum se descurcă pisoiul. Pentru o vreme, am actualizat cu respect o dată pe săptămână. Dar apoi Instagram a început să se schimbe.
Două lucruri mari s-au întâmplat în 2016. În primul rând, au fost modificările aduse fluxului. algoritmic. Bine bine. Apoi, imitația Snapchat: Povestea. A fost orice. nu m-a deranjat. După un timp, am încetat să mai postez fotografii în favoarea postării Poveștilor pentru că mai mulți oameni s-au uitat la Povești. Au început să fie mai multe reclame care blocau Poveștile, așa că am încetat să mai vizionez la fel de multe. Și am încetat să mai postez fotografii sau Povești la fel de des.
Apoi au urmat chestiile video cu pumnii: IGTV, pe care l-am evitat cât am putut, și Reels-urile imitație TikTok, care au fost mult mai greu de evitat. Acesta este locul în care fluxul algoritmic mușcă cu adevărat oamenii. Am văzut lucruri transmise pe rețelele sociale despre cum să mulțumesc algoritmul: un anumit număr de povești, un anumit număr de role. Dacă nu ai face ceea ce a vrut algoritmul, oamenii pur și simplu nu ți-ar vedea postările. Dar, spre deosebire de influenți, care și-au bazat afacerile pe această platformă, aș putea pur și simplu să aleg să nu fac asta. Am folosit mai puțin Instagram și am petrecut mai mult timp pe Reddit, deoarece prefer textul în locul video.
Acum, există ceva care să înrăutățească feedul: „descoperire”. Atunci o grămadă de videoclipuri de la oameni pe care nu îi urmărești sunt introduse în feedul tău. Acolo suntem acum cu Instagram. Oamenii pe care m-am străduit să îi urmăresc – oamenii ale căror postări vreau cel mai mult să le văd – sunt declasați pentru videoclipurile străinilor.
Aceste femei fac bani pe Instagram; într-adevăr, platforma i-a atras în mod deliberat și s-a construit în jurul unor influenți precum Kardashians. Spre deosebire de mine, ei sunt de fapt constituenți importanți ai Instagram și așa a răspuns șeful platformei, Adam Mosseri.
Părând ca un părinte epuizat, Mosseri a fost de acord că noul feed al Instagram este nasol și că recomandările sale ar putea fi proaste și apoi ne-a spus că nu se va îmbunătăți. Instagram nu-i mai pasă de fotografii.
Potrivit lui Mosseri, utilizatorii Instagram trec la video. Asta poate fi chiar adevărat! Cu siguranță, nu am vrut să trec la video și, în consecință, am încetat să mai folosesc la fel de mult platforma. Între timp, oamenii care folosesc Instagram ca o modalitate de a câștiga bani au fost forțați să posteze mai multe videoclipuri pentru a rămâne în fluxurile oamenilor. Nu pare foarte organic, dacă mă întrebați pe mine.
Este amuzant să vezi Instagram Facebookify pentru că nimeni nu vrea să folosească nici Facebook. (M-am renunțat în 2006, m-am alăturat pentru scurt timp pentru a posta poveștile Web News înainte de a automatiza procesul nostru social, apoi am renunțat din nou.) Oamenii vorbesc despre Facebook ca și cum ar fi un obstacol și tot mai des vorbesc despre Instagram.
Schimbările platformei schimbă afacerile oamenilor din două motive: unul, pentru că trebuie să modifice totul încă o dată pentru a încerca să mulțumească algoritmul, dar doi, pentru că Instagram alungă o parte din audiență. Adică, dacă vreau să mă uit la un TikTok, o voi face, știi? Am venit literalmente la Insta pentru fotografiile cu pisici.
Dar Facebook se află într-o poziție dificilă. Este redenumit „Meta” după ceva care încă nu există și trebuie să-și dea seama cum să țină luminile aprinse în timp ce „construiește metaversul” sau orice altceva. (Ce este aplicația ucigașă a metaversului, vă rog să spuneți?) Iar impulsul Apple pentru confidențialitate – „Cereți aplicației să nu urmărească” – a costat 10 miliarde de dolari în venituri pierdute pe Facebook.
Deci schimbările sunt naibii, iar Mosseri ne anunță pe toți că Facebook nu-i pasă că schimbările sunt proaste. Încearcă doar să strângă cât mai mult angajament de dezvoltare din platformele sale moștenite. Fotografiile de înaltă calitate – propunerea inițială de valoare a Instagram – contează mai puțin decât reclamele înșelătoare pentru pierderea în greutate, viteză (oh, îmi pare rău, „tratament ADHD”) și ketamina. Destul de un mod de a cădea de la primul anunț Michael Kors! Se pare că Instagram s-a terminat, într-un sens important.
Uite, am părăsit mai multe site-uri de social media înainte. Cunosc bine acest sentiment. Instagram este disperat și nimeni nu te place când ești disperat. Întrebarea este, în mare parte, unde mă voi duce. BeReal este mai distractiv, dar se încarcă lent și urăsc notificările. Twitter nu este cu adevărat destinat fotografiilor cu pisici. Poate cineva să creeze o aplicație foto simplă, care să nu fie neplăcută și să-mi spună unde este, astfel încât prietenii mei să se poată alătura ei? Am o mulțime de fotografii cu pisici pe care aș vrea să le privească oamenii.
Articolul Adam Mosseri o confirmă: Instagram s-a terminat apare prima dată în Web News.