Facebook a fost cândva, crezi sau nu, cool.

Dar s-au schimbat multe de la primele zile ale News Feed, când era plin de actualizări de stare și fotografii de la prieteni. Facebook a devenit aglomerat de mărci și pagini care luptă pentru ochi. A devenit un loc în care oamenii, în special adolescenții și tinerii adulți, nu se simt la fel de confortabil să-și împărtășească viața.

Acum, după ce a petrecut ultimii patru ani încercând să repare fluxul de știri făcându-l mai mult despre prieteni și familie, Facebook merge în cealaltă direcție: spre a vă arăta conținut mai distractiv de la oameni pe care nu îi cunoașteți. Acest nou impuls „Discovery Engine” se referă la a deveni mai mult ca TikTok, care a captat atenția tinerei generații Facebook, atât de dorește cu disperare să recâștige.

Rezultatul este o „viziune actualizată a modului în care aplicația Facebook va răspunde următoarei generații de oameni care o vor folosi”, spune Tom Alison, șeful aplicației Facebook la Meta, în ceea ce marchează primul său in- interviu podcast aprofundat de când și-a asumat rolul în iulie 2021.

Examinăm trecutul, prezentul și viitorul Feed-ului Facebook pentru cel de-al cincilea episod al noului sezon din Land of the Giants, seria de podcast narativă premiată a Vox Media Podcast Network despre cele mai influente companii de tehnologie ale timpului nostru. În acest sezon, Recode și Web News au făcut echipă pe parcursul a șapte episoade pentru a spune povestea călătoriei Facebook pentru a deveni Meta, prezentând interviuri cu directori actuali și foști.

Acest episod include, de asemenea, comentarii din partea lui Nick Clegg, directorul de top al Meta, despre implicațiile pe care compania își poate controla mai mult ceea ce miliarde de utilizatori văd în fiecare zi în feedurile lor Facebook și Instagram.

„Într-un fel ciudat, în viitor, vom face ceea ce ni s-a presupus că facem de mult timp”, a spus Clegg. „Dacă asculți un fel de narațiune pe [fostul angajat și anunțător de pe Facebook] Frances Haugen… este: „Doamne, ei doar hrănesc oamenii cu lingurițele urăsc discursul…” Desigur, a fost o prostie… Pentru că marea majoritate conținutul pe care oamenii l-au văzut pe Facebook a fost determinat, desigur, de sistemele noastre, dar și de propriile lor alegeri, cine sunt prietenii lor, din ce grupuri fac parte, cu ce conținut interacționează și așa mai departe.”

Dar asta se schimbă cu noua strategie Discovery Engine. Pentru ca Facebook și Instagram să fie mai asemănătoare cu TikTok, Meta va oferi utilizatorilor mai mult conținut de la străini folosind AI. Ce va însemna acest impuls pentru viitorul Facebook și cum îl folosim?

Ascultă cel de-al cincilea episod din Land of the Giants: The Facebook / Meta Disruption de mai jos și urmărește primele patru episoade pe Apple Podcasturi, Google Podcasts, Spotify sau oriunde îți iei podcasturile.

Articolul Acesta este planul Facebook de a fi din nou cool apare prima dată în Web News.